Σάββατο 22 Ιουνίου 2024

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ : Η "σφαγή" στις πανελλαδικές εξετάσεις


Στις 14 Ιουνίου, με πρωτοβουλία γονέων και εκπαιδευτικών, δημοσιεύτηκε κείμενο καταγγελία με τίτλο «Σφαγή στις πανελλαδικές εξετάσεις: λάθος ή στοχευμένη;». Η μεγάλη και άμεση ανταπόκριση που βρήκε, μέσα σε λίγες ημέρες, είναι πολύ ελπιδοφόρα. Επιβεβαιώνει ότι το πρόβλημα είναι πραγματικό και αναζητά λύση. Οι πάνω από 3.000 υπογραφές και η δημοσιότητα που πήρε, καταγράφουν την αγανάκτηση απέναντι σε ένα σύστημα άδικο και μας υποχρεώνουν να πάρουμε πρωτοβουλίες προκειμένου να μπορέσει να εκφραστεί και να διεκδικήσει. Για αυτό καλούμε σε ανοιχτή σύσκεψη όσες και όσους στήριξαν με την υπογραφή τους αυτή την πρωτοβουλία, αλλά και όσους θέλουν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του ζητήματος: συλλόγους γονέων, μαθητές, συλλόγους εκπαιδευτικών, συλλογικότητες και σχήματα, για να οργανώσουμε τις επόμενες δράσεις μας.

Το αίτημα να μην ισχύσει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) ήταν δίκαιο από την αρχή της ψήφισής του και πλέον είναι επιτακτικό. Η "σφαγή" στις πανελλαδικές εξετάσεις, σε συνδυασμό με την ΕΒΕ, αφήνουν χιλιάδες υποψήφιους εκτός των πανεπιστημίων. Να παλέψουμε όλοι μαζί ώστε να μην ισχύσει η ΕΒΕ, για να μπορέσουν τα παιδιά του λαού να αποκτήσουν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η αφόρητη πίεση που δεχόμαστε, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, δεν μπορεί να μείνει βουβή και αναζητά να εκφραστεί και να διεκδικήσει. Χρειάζεται να πάρουμε πρωτοβουλίες ενάντια στην πολιτική που επιτίθεται στο δικαίωμα στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και με αυταρχικό τρόπο μεθοδεύει την κατάργησή της.
Καλούμε σε ανοιχτή σύσκεψη
την Τετάρτη 26 Ιουνίου, στις 7.30 μμ,
στο Πάρκο Ελευθερίας (στάση μετρό Μέγαρο Μουσικής)

«ΣΦΑΓΗ» ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: λάθος ή στοχευμένη;



«Οι πολίτες μας είπαν “σας εμπιστευόμαστε αλλά προσπαθήστε περισσότερο”». (δήλωση Μητσοτάκη το βράδυ των Ευρωεκλογών)


Και προσπάθησαν. Τρείς μέρες μετά, στις 12-6, στη Φυσική των πανελλαδικών εξετάσεων, έβαλαν τα χειρότερα θέματα από το 1993, πετώντας χιλιάδες παιδιά από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και ακυρώνοντας, σε ένα τρίωρο, όλη την προσπάθεια αυτών και των οικογενειών τους.
Είμαστε εκπαιδευτικοί και γονείς και είμαστε πολύ εξοργισμένοι, γιατί μετά από σχεδόν τρία χρόνια, κόπων και στερήσεων και μάλιστα κάτω από τις πιο άγριες συνθήκες ακρίβειας, ανεργίας και φτώχειας, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια πρωτοφανή «σφαγή» των παιδιών μας.
Ποια νοσηρή φαντασία σκέφτηκε αυτά τα θέματα; Ποιος νοσηρός νους αποφάσισε το πρωί της  12ης Ιουνίου ότι χιλιάδες παιδιά θα πρέπει να βγουν κλαίγοντας από τις σχολικές αίθουσες; Προφανώς κάποιος που συνειδητά χαρατσώνει τα παιδιά και σε σχέση με το τι διδάσκεται και πώς στα ελληνικά σχολεία. Κάποιος που δεν έχει καμία σχέση με τον καθημερινό αγώνα των εκπαιδευτικών, που κάτω από συνθήκες εντατικοποίησης, τρομοκρατίας, διώξεων και εκφοβισμού δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για να προετοιμάσουν σωστά τα παιδιά μας. Κάποιος που δεν έχει καμία σχέση με την αγωνία των παιδιών μας που βλέπουν την είσοδό τους στη τριτοβάθμια εκπαίδευση ως μονόδρομο για ένα καλύτερο μέλλον. Και δεν ήταν μόνο η Φυσική. Ήταν και η Ιστορία, η Βιολογία, τα Μαθηματικά που είχαν προηγηθεί…
Είμαστε εξοργισμένοι γιατί καταλαβαίνουμε ότι ο στόχος δεν ήταν απλά ένα επίπεδο δυσκολίας για να φανεί ο «καλός» μαθητής, χαρακτηρισμός που έτσι κι αλλιώς μας βρίσκει αντίθετους.
Η επιλογή των συγκεκριμενών θεμάτων, που κανένας μαθητής δεν θα μπορούσε  να απαντήσει σε διάστημα τριών ωρών και μάλιστα υπό συνθήκες ακραίου καύσωνα σε σχολεία χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές (ανεμιστήρες, κλιματιστικά), είχε στόχευση κατ’ αρχάς, ιδεολογική. Ήθελε να πλήξει τη νεολαία. Εξάλλου, η κυβέρνηση έχει δείξει πόσο πολύ την «αγαπά». Το έχει δείξει με τις πάνοπλες δυνάμεις καταστολής που παρατάσσει απέναντί της και τα αυταρχικά μέτρα με τα οποία την βομβαρδίζει. Καθόλου τυχαία, αφού αυτή η νεολαία της έχει γυρίσει την πλάτη και συμμετείχε, όλο το προηγούμενο διάστημα, κατά χιλιάδες, σε καταλήψεις και διαδηλώσεις για το έγκλημα των Τεμπών και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Είναι η ίδια νεολαία, που σε όλο τον κόσμο εκφράζει την αλληλεγγύη της στον παλαιστινιακό λαό και στις πρόσφατες εκλογές προτίμησε την αποχή.
Οι πανελλαδικές εξετάσεις, πόσο μάλλον αν συνοδεύονται από θέματα «ευφάνταστα» και αυξημένης δυσκολίας, αποτελούν τον τελικό από μια σειρά εξοντωτικών ταξικών φραγμών που ξεκινούν ακόμα και από το δημοτικό σχολείο και έχουν στόχο να πετάξουν τα παιδιά μας από την δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Εξ’ ου και η «ιερότητα» με την οποία πραγματοποιούνται ακόμα και υπό συνθήκες ακραίου καύσωνα, όπου εκπαιδευτικοί κλήθηκαν εσπευσμένα να συνδέουν κλιματιστικά το προηγούμενο βράδυ και γονείς να φέρουν ανεμιστήρες. Σε συνθήκες όπου όλο το δημόσιο υπολειτουργούσε και τα δημοτικά σχολεία έκλεισαν λόγω ζέστης, οι πανελλαδικές έπρεπε να γίνουν και μάλιστα με τον πιο εξοντωτικό και απάνθρωπο τρόπο.
Είμαστε εξοργισμένοι γιατί καταλαβαίνουμε ότι η στόχευση είναι και πολιτική. Να νομιμοποιήσει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στις συνειδήσεις του λαού, που επιμένει στο αυτονόητο δικαίωμα για δημόσια και δωρεάν παιδεία και βγήκε στο δρόμο αντιδρώντας σε αυτά. Και να εμπεδωθεί μετά από διαδοχικές αποτυχίες, όπου όλη η προετοιμασία και το κόστος αυτής θα «πετάγεται στα σκουπίδια», ως φυσιολογικός ο δρόμος για το ιδιωτικό πανεπιστήμιο, το κολλέγιο ή το εξωτερικό. Φυσιολογικός βέβαια για τους λίγους που μπορούν να το υποστηρίξουν, ενώ για τους πολλούς η «εναλλακτική» αυτή, είναι απαγορευτική ακόμα και ως συζήτηση. Για αυτούς επιφυλάσσεται μόνο η αρένα της αγοράς εργασίας χωρίς δικαιώματα και ο «Καιάδας» της υποβαθμισμένης τεχνικής εκπαίδευσης με τις απλήρωτες ώρες μαθητείας. Δεν είναι καθόλου τυχαία τα δημοσιεύματα που έσπευσαν να μιλήσουν για το κίνημα «δεν δίνω πανελλαδικές» και ότι «φτάσαμε στο τέλος των πανελλαδικών εξετάσεων» (άρθρο στο «Βήμα» στις 13-6-2024).
Εμείς, οι γονείς και εκπαιδευτικοί αυτών των παιδιών, μπορεί να είμαστε κουρασμένοι, αλλά δεν είμαστε «τσακισμένοι».
Είμαστε εξοργισμένοι, θα παραμείνουμε στο πλευρό των παιδιών μας και θα μας βρουν απέναντι όλοι αυτοί που θέλουν να καθορίσουν το μέλλον μας χωρίς εμάς.

  • Να καταργηθεί η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων
  • Να μην ισχύσει Εθνικό Απολυτήριο και οι τέσσερις πανελλαδικές που το συνοδεύουν
  • Αύξηση του αριθμού των εισακτέων
  • Δωρεάν Δημόσια Παιδεία - Κάτω τα ιδιωτικά πανεπιστήμια      
Γιάννα Αντωνιάδη
Αγγελική Ζάχαρη
Όλγα Πετρούλια

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2024

Για τον Στάθη μας.

 Πριν λίγες μέρες έφυγε απ’ τη ζωή ο σύντροφος μας ο Στάθης.

Γράφτηκαν πολλά για το στίγμα που άφησε εκεί που έζησε και έδρασε, από την αγαπημένη του Χαραυγή ,στις πιάτσες των οικοδόμων της Ομόνοιας, τις διαδηλώσεις, τους μικρούς και μεγάλους αγώνες του λαου. «Αγκιτάτορας από κούνια» έκανε πενηνταράκια την άποψη του και προσπαθούσε να πείσει το λαό, για το δίκο του αγώνα και τις επανάστασης.

 Παρόλο που η «ζωή» στάθηκε πολύ σκληρή μαζί του, άντεξε όλες τις δυσκολίες χωρίς να χάσει την πίστη του στον λαό και τη δύναμη του να αλλάξει τον κόσμο. 

Τρυφερός αλλά αποφασιστικός όπως μόνο λίγοι κομμουνιστές μπορούν να είναι…

 Όσοι τον ζήσαμε και παλέψαμε μαζί του θα θυμόμαστε για πάντα την υψωμένη γροθιά και το χαμόγελο του.

Θα είναι για μας Αθάνατος,παρών στους αγώνες του σήμερα για να φωτίσουν τους αγώνες του αύριο!

Καλο κατευόδιο σύντροφε.

ΝΖ